sobota, 16 kwietnia 2011

Wstęp - Opis programów

1.Blender 3D

Blender – program do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Umożliwia także tworzenie gier na własnym silniku graficznym (istnieje osobny program pozwalający uruchamiać takie prezentacje), jest calkowicie darmowy.
Jest jednym z lepszych programów do zaawansowanej edycji siatek, animacji, czy tworzenia gier, oparty na skryptach pythona.

Link do najnowszej wersji programu (wersja stabilna):
 http://www.blender.org/download/get-blender/



2. 3ds max 2011

3ds Max (wcześniej 3D Studio Max) – rozbudowany program do tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji stworzonej przez firmę Kinetix, zakupionej następnie przez firmę Discreet, która wydała trzy kolejne wersje programu, aby zostać ostatecznie wcieloną do firmy Autodesk Inc. Pierwsza wersja ukazała się w 1990 roku pod nazwą 3D Studio dla systemu MS-DOS, obecną wersję 3ds Maxa oznaczoną rokiem 2011 (w wersji 13 wg dawnego sposobu numeracji) przeznaczono dla środowiska Microsoft Windows.

W programie powstało wiele animacji i filmów, m.in. polska animacja pt.: Katedra i fragmenty filmu Władca Pierścieni, jednak najczęściej używany jest on do tworzenia gier komputerowych oraz wizualizacji architektonicznych.

Program posiada wbudowany system do zaawansowanej animacji postaci dwunożnych – Character Studio – który do niedawna był jednym z najczęściej wykorzystywanych systemów animacji postaci przy produkcji gier komputerowych[potrzebne źródło], system symulacji fizyki reactor oraz zaawansowane narzędzia do kontroli animacji za pomocą diagramów. Program oferuje szereg narzędzi do polymodelingu oraz podstawowe narzędzia do modelowania w technice krzywymi NURBS.

Program posiada system wtyczek, za pomocą których możliwe jest rozszerzenie możliwości programu, np. dopasowanie interfejsu do potrzeb użytkownika. W programie można korzystać z wielu silników renderujących, tak wbudowanych (Scanline, mental Ray) jak i dostępnych jako wtyczki (V-ray, FinalRender, Brazil R/S, Maxwell render – również jako program zewnętrzny, fryRender, RenderMan).
 Niestety program nie jest darmowy, ale jego 30-dniowy trial można sciągnąć  stąd:

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/download/item?id=16324382&siteID=123112&nd=1


3.Zbrush 4

ZBrush - jest cyfrowym narzędziem do rzeźbienia (tworzenia modeli 3d hi-poly), która łączy 3D/2.5D modelowania, teksturowania i malarstwa. Używa technologii "pixol", która przechowuje oświetlenie, kolor, materiał, i szczegółowe informacje dla wszystkich obiektów na ekranie. 



Program nie jest darmowy, jego 30-dniowy trial można pobrać stąd:

http://www.pixologic.com/zbrush/trial/



 

1 komentarz:

  1. Ja ostatnio znalazłam niezły kurs chyba jest na DVD. Gość go dał na licytację za grosze. Miał go mój kumpel. Chwalił sobie.http://allegro.pl/3d-blender-praktyczne-projekty-ksiazka-gratis-i1596364508.html"]http://allegro.pl/3d-blender-praktyczne-projekty-ksiazka-gratis-i1596364508.html

    OdpowiedzUsuń